Мої уроки та заходи

 https://youtu.be/JEPNWtunj8QВиховна година " Я люблю тебе МАМО."

👉Відкрита виховна година "А Сотню вже зустріли небеса"

«А Сотню вже зустріли небеса…»

Мета:  -  пригадати події, які відбувалися в країні у 2013-2014 роках;

-        Розширити знання учнів про революцію Гідності і свободи;

-        Допомогти учням зрозуміти значення власної гідності, необхідності боротися за неї, навіть якщо для цього доведеться заплатити високу ціну.

 

В: Щороку 21 лист. В Україні відзначають «День Гідності та Свободи».

-        Як ви розумієте слово: «гідність»

Гідність – це спрямована чесність, вміння себе та свої думки тримати чистими.

-        Що таке: «свобода»?  

Свобода- це незалежність, воля, бажаний стан, омріяні відчуття.

Україні- це територія гідності й свободи.

Такими нас зробила не одна, а дві революції – наш Майдан 2004 року, який був святом Свободи, і Революція 2013 року – Революція Гідності. (З того часу в нашій країні немає спокою.) Події, які змінили життя українців, їхнє бачення світу.

Як все було…

Уч: Пізно ввечері на знак протесту проти рішення уряду зупинити підготовку до підписання Угоди про асоціацію України з ЄС, на майдані Незалежності почали збиратись люди, в основному це були студенти.

Спочатку – це була мирна акція молоді з гаслами «Україна – це Європа», «Ми хочемо в ЄС».

Вч: А що ж було потім?

Уч: А потім – жорстоке побиття студентів підрозділом «Беркут».

Вч: А потім…

Уч: А потім – покалічені людські тіла та серця, Михайлівський Собор, Майдан, залитий кров’ю, барикади, шини…

Уч: Горів Майдан мільйонами вогнів

       Ми разом, поруч, ти тут не один.

       Ми – Українці! Діти Кобзаря.

       Ми сестри й браття.

       А небо падало, земля чорніла.

       Лунали постріли, стікала кров.

       Не вберегла дітей своїх країна,

       Розбите серце і поранена душа.

 

Вч: З цієї ночі Майдан перетворився на Єврореволюцію. А протест було названо Євромайданом. І тоді люди вийшли на Майдан по всій Україні. Отож, шукаючи Європу, ми знайшли Україну. Це була революція, яка об’єднала весь український народ.

       Мій рідний край!

       Твоя історія … В ній стільки гіркоти!

        Але ще рідніший ти мені став,

        Бо вже назад поламані мости.

 

Уч: Першою жертвою стали Сергій Ніколян, вірменського походження.

Жизневський Михайло, громадянин Білорусії, Вербицький Юрій.

І пролунало в країні мовчання.

Навіть вітер затих на хвилину.

Відбулося останнє прощання,

Зі словами «Герої не гинуть».

Я почула, як плаче держава,

Що синів її в землю ховають.

Ви не вмерли! В вас вічність і слава,

Бо Герої як ви, не вмирають.

Уч: Пісня (відеокліп)

Вч: На деякий час після цих кривавих подій оголосили перемир’я. на ранок 18 лютого була запланована багатотисячна мирна хода Євромайдану до Верховної Ради.

Проте влада використала зброю. Загинуло близько 20 людей.

Уч: Наймолодший герой Майдану Назар Войтович.

Йому було 17 і у батьків він був єдиним.

Мамо, не плач. Я повернусь весною.

У шибку пташинкою вдарюсь твою.

Прийду на світанні в садок із росою,

А може дощем на поділ упаду.

Голубко, не плач

Так судилося, ненько.

Що слово «бабусю» вже не буде твоїм.

Ти знаєш матусю, й тут сумно буває

Душа за тобою, рідненька, щемить.

Мамочко, вибач за чорну хустину.

За те, що віднині будеш сама.

Тебе я любив, і любив Україну

Вона, як і ти, була в мене одна.

 

Вч: Найстрашнішими стали події 20 лютого в «Чорний четвер». Людей, які вийшли на мирний протест, почали обстрілювати снайпери. Горіли шини. Був дуже сильний дим. Це було пекло в центрі країни.

Того дня загинуло понад 100 людей. Їх назвали «Небесною сотнею».

Уч: А сотню вже зустріли небеса…

Летіли легко, хоч Майдан ридав.

І з кров’ю перемішана сльоза…

Й заплакав Бог, побачивши загін –

Спереду – сотник, молодший, вродливий,

І юний хлопчик в касці голубій,

І вчитель літній – сивий- сивий.

І рани їхні вже їм не болять…

Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…

Як крила янгола, злітаючи, злітаючи назад,

Небесна сотня в вирій полетіла…

Уч: Дякуємо Героям Небесної Сотні.

Всім, Всім, Всім!

За те, що не пошкодували

життя заради нас з вами!

Заради нашого майбутнього.

Вч: Вшановуємо їх пам’ять хвилиною мовчанню.

Сьогодні, в цей час, ми маємо, як ніколи, проявити свою любов до рідної Землі. Саме сьогодні, коли розпочато неоголошену війну проти волі, незалежності українців. Зараз нашій країні потрібно бути єдиною та згуртованою.

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Вч: Війна … Що таке війна?

Уч: 1 Війна – це жах…

        2 Війна – це руйнація…

        3 Війна – це смерть.

Прокидається кожна людина

Лише з думкою кожного дня:

-        Стала б мирною моя Україна …

-        Хай скінчиться війна…

Уч: А знаєте, війна колись закінчиться.

       І з часом відбудуються міста,

      Але ніколи більше не повернуться

      Всі ті, кого забрали небеса.

Уч: Їх вже немає, безліч їх загинуло,

       Але за що? Чому така ціна?

       Вони на небі, мабуть, поруч з ангелами,

       Їм там спокійно, бо на землі війна.

Уч: А знаєте, війна колись закінчиться

І тільки спогади залишаться в серцях,

Благаю Боже, збережи мою країну,

Молюсь до тебе, збережи усім життя.

Уч: Є нація! Хай знають всі у світі!

Ми є! народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди

Світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

 

 

 👉Сценарій до 1 вересня (для онлайн свята) «Відкривай же швидше школо двері, юні українці вже спішать…»


 

Всі разом: Слава Україні!Виховний захід

“Christmas Holidays” (5 FORM)

1.  Introduction to the lesson.

- Warming-up Activity.

T. Dear friends, we say "Good morning" to our guests and take your sits. Tell me, please, is anybody absent? Let's start our unusual lesson.

First of all I want to say that you are staying at school during your first days after winter vacation and for some of you it is very distressing because you had so wonderful time for the last time. You know that this vacation will never return, but I want to say that your staying at school is also ending. However, let's be optimistic. As you see the topic of our today's lesson is "Christmas Holidays". It will be summary lesson.

Write down this topic, please.

Therefore, I invite you to speak what memorable events have happened to you this winter.

Look at this board. You must complete this sentence and add the sentence of the first pupil (the teacher writes on the board: "During my last winter vacation I....").

-   went out with my friends;

-   watched a lot of TV programs;

-   visited my grandparents;

-   didn't get up early;

-   helped my parents;

-    ate a lot of sweets;

-    sang Christmas carols;

-   decorated our house before Christmas;

-   didn't have time for reading;

-   went to church;

-   took part in 'vertep';

-   met with our relatives;

-   played computer games;

-    listened to music;

-   had a lot of fun.

2. Working.    

The next will be the game "Brainstorm". May be you know what things associate with the word 'Christmas'. Look at this Mind-map under the pretext of Christmas tree. It is not very beautiful. But your task is decorating our tree with words, please.

(Christ, X-tree, present, star, greetings, to celebrate, balls, to wish, carols, guests, postcards, party, tradition, Merry Christmas, Happy New Year, St. Nicholas, Santa Claus).

3. Listening.

T. I have brought something interesting for you. But fist of all tell me,

please, what songs people always sing during Christmas time?

P. The people always sing carols.

T. Listen to this cassette and tell me what song is it?

P. It's traditional Christmas song "We wish you Merry Christmas!"

T. What about this song?

P. It's greeting with Christmas and it says about good news that

Christmas is coming.

4. Developing speaking in game.

T. Your homework was finding the information about Christmas traditions in Ukraine and England. Now will be the game "Ask and answer". For this game I must divide you into two groups:

- the English schoolchildren and

- the Ukrainian schoolchildren.

Everybody wants to know more about celebration Christmas in each country. Ask as many questions as you can to get more information.

UP. I want to know when do pupils have their winter holidays in England.

EP. First of all, I should like to say that pupils in England call their winter holidays the Christmas holidays. And the Christmas holidays begin some days before Christmas to the 6th of January.

EP. But as we know winter holidays in Ukraine are longer than in our country, aren't they?

UP. May be you are right. This year our holidays were 20 days: from the 31st of December until 20th of January. And we had a good rest time during so long holidays.

UP. What can you say about traditions of Christmas celebration in England?

EP. When December comes round on the calendar you can see decorated evergreen trees in homes, shop windows and town squares with lights and ribbons and all manner of decorations in England.

Christmas season is the most festive time of the year in Great Britain.

Christmas is a family holiday. The fun stars the night before, on the 24th of December. Traditionally this is the day when people decorate their fir-trees. Children hang stockings at their beds, hoping that Santa Claus will come down the chimney during the night and fill those toys and sweets.

ЕР. І want to add that all the family usually meet for the Christmas dinner of turkey and Christmas pudding. And everyone gives and receives presents or sends Christmas cards.

EP. And we have present for you. We invite you to watch CD film, where you will see Christmas celebration.

T. Just a moment, please. While you are watching this film you must answer the question:

- What presents do Mrs Robinson and Mr Robinson get?

Try to remember more interesting things about this celebration, because after watching film will be another task for you, dear.

T. Please, do sequence 3 and 4.

UP. Oh, thank you for your video film. We have known a lot about Christmas celebration in your country. I'd like to tell you about some rituals and traditions in Ukraine. I want to start with the Holy Evening, that is on the Eve before Christmas. At this time all the people get together at the Holy Supper's table in all Christian families. The floor of the room is covered with straw and there is hay on the table under the table under the table-cloth. In the corner of the room there is a sheaf of wheat which is called "Didukh". It is symbol t remind of the cave, where Jesus Christ was born. Before supper everyone prays and takes his sTt at the table. There are 12 different dishes because of 12 apostles. The main dish is "kutya".

UP. I want to add that at the end of Sviata Vecherya the family often sings kolyadky, Ukrainian Christmas carols. The favorite Urn. Carol is "Boh Predvichny" (God Eternal). You may listen to this carol.

God Eternal is born today

He came down from above

To redeem us with his love

And brought joy to all.

 

On the 7th of January early in the morning Ukrainian people go to the church for Great Mass. After that all people often sing kolyadky. Vertep singers go with their "verteps" and a "star". They sing Christmas religious songs which glorify Christ's life from his first days. Our grandmothers and grandfathers remember a lot of beautiful carols. They teach their grandchildren to sing them.

EP. It is interesting to me how do you receive Christmas present?

UP. The old tradition in Ukraine of giving gifts to children on St. Nicholas day, on the eve of 19th of December. St. Nicholas puts presents under the children's pillow, not in the stockings as in England.

UP. Why do Ukrainian people celebrate Christmas on the 7th of January and English people on the 25l of December?

ЕР. І know Christmas is connected with the birth of Christ and it is the holiday of all the Christians. They celebrate Christmas on the 25th of December. But Catholics, Protestants and some other Christian churches use the Gregorian calendar, while the Greek (Orthodox) and Greek Catholic churches use the Julian calendar. The difference between the Gregorian and the Julian calendars is 13 days. That's why in Ukraine we celebrate Christmas 13 days later, on the 7th of January.

EP. What can you say about the New Year's celebration?

UP. In Ukraine we celebrate New Year's Day on January 1st. for that holiday people decorate their flats with the New Year's trees.

Children have the New Year's parties at their schools. They sing songs, recite poems, play games and dance around the New Year's tree.

After New Year's Day pupils have their winter holidays. Besides we celebrate the Old New Year - on the 14   of January.

T. Thank you! I think you have known a lot about Ukrainian and English traditions.

6. Reading.

T. I give you text for reading. But first of all tell me, please what the main person of Christmas is? (Christ, Santa Claus, St. Nicholas, Father Frost).

Read this text through 5 minutes. Overturn this text and give the addition to my sentences.

1.  Santa lives at the North Pole - but Jesus... (Is everywhere).

2.   Jesus is an ever present help - but Santa - (comes once a year).

3.  Jesus supplies all your needs - but Santa- (fills our stockings with presents).

4.  Santa comes down your chimney uninvited - but Jesus - (stands at your door and knocks).

5.  Santa doesn't know your name - but Jesus -(knew our name, our address, everything about us.

6.  Jesus says "Cast all your cares on me for you" - but Santa - (says "You better not cry").

7.  While Santa puts gifts under your tree- but Jesus - (died on the tree).

T. Answer the question of the title. Why Jesus is better than Santa Claus?

P. I think so because Jesus is not a tale person but he is our God. And I want not only toys or sweets from him but something more. I love him very much.

P. Why do people ask those questions? Jesus is better than Santa without any arguments.

P. As for me Jesus is better because he is every day with us during the year but Santa is only during Christmas time.

T. You are quite right and I agree with you.

6. Developing speaking in dialogues.

T. Imagine that you are doing Christmas shopping. You want to buy presents for your friends, members of your family. Make up a dialogue with a shop assistant. This group will be buyers that group will be shop assistant. Look at these expressions and phrases and use them.

Card 1

-   Can you help me?

-   Yes, I can. What would you like to look?

-   I would like to look at Christmas souvenirs

-  Oh, we have a lot of souvenirs. Look at the Christmas candles, toys, angels, postcards and so on.

-   It does not suit me.

-   Would you like to look at the cassette with carols?

-   Oh, it is worth buying. It's wonderful present.

- Yes, you can listen to Ukrainian Christmas carols.

-   How much is it?

-    Seven hryvnies.

-   Merry Christmas!

-   Merry Christmas to you too!

T. Thank you! Now this group may use the following expressions.

Card 2

-   Can I help you in any way?

-   I don't know. I'm troubling very much.

-    Why are you troubling?

-   I want to buy present for my friend. But I don't know what?

-   There are so beautiful souvenirs on sale.

-   Can you show me this Santa Claus' hat?

-   Certainly.

-   It is the best present for my friend.

-    Would you like to wrap it up?

-   Yes, wrap it up in paper with Christmas pictures.

-   OK. It is not so expensive. Only 10 hryvnias.

-   All right. Merry Christmas!

-   Merry Christmas to you!

T. Thank you, dear! You have bought very beautiful presents.

8. Language work.

T. At last we must remember the grammar rules.

Write sentences using all tenses forms that we know. And in your sentences you must use these words: every year

Next year Last month Just Now f.e. We celebrate Christmas every year. We shall celebrate Christmas next year. We celebrated Christmas last month. We have just celebrated Christmas. We are celebrating Christmas now.

9. Game "My Good Intentions". You must put the tick what are you going to do next year.

9. Summarizing. At last our lesson is coming to the end. Thank you for the lesson, dear. Your job was well done and after counting your balls I put you marks.

10.  Homework. Read text once more about Jesus and learn more lovely phrases for you.

T. In the end I want to say as Ukrainian people so English people like Christmas and believe that Jesus Christ will come to our houses, families, schools, countries and to our hearts. And we say dear Christ".. .open your heart for us"

Open your heart /2

Open your heart to Jesus.

He knocks today to not delay

But open your heart to Jesus.

 

In to my heart /2

Come in to my heart lord Jesus

Come in today, come in to stay

Come in to my heart lord Jesus.

 

He's in my heart/2

He's in my heart for ever.

He'll never go this I know

He's in my heart for ever.

 

P1. Our dear guests, teachers. God bless our dear parents

P2. And our teachers too!

P3. And all the little children.

P4. God's blessing are for you!

P5. And all your friends and relatives

P6. That dwell both far and near,

P7. We wish you Merry Lessons!

P8. And a Happy New School Year!

 

Виховний захід 

“HALLOWEEN”


Осінь (перебиває ведучого): Oh, no, let the children guess who I am and why I am here. I am sure they will guess my riddles.

The summer is over,

The trees are bare.

There's fog in the garden

And frost in the air.

When I come to you, the days are cool,

Children eat apples And go to school.

Do you know who I am? 

Діти: You are Autumn.

Осінь: Right you are, thank you. I've come to this holiday with my three sons. (Дo дітей)

Who are they?

Діти: They are Autumn Months.

Осінь: (кличе): My dear children, come here.

(входять осінні місяці) На голові Вересня вінок з зелено-жовтого листя, він усміхнений,

Листопад без вінка, на ногах - опалі листочки, він у дощовику; костюм

Жовтня прикрашений жовтим, червоним, коричневим листям.

Осінні місяці: We are the brothers.

Halloween

Halloween улюблене свято дітей Англії, США, Канади, проводиться в кінці жовтня.

Зал святково прикрашений різнокольоровими кульками, листям, на вікнах - чорні та оранжеві силуети котів, відьом, привидів; на підвіконнях, стопах, за якими сидять діти та гості, - традиційні "Jack-o-Lanterns" (гарбузи з вирізаними отворами, що імітують рот, ніс, очі) на «килимках» з різнобарвного листя.

Над сценою великий напис: "Happy Halloween!"

Діти одягнуті в традиційні для цього свята костюми (улюблених героїв казок, тварин, котів, зайців, чортів, відьом, привидів). У всіх на обличчях маски. З дітьми 3-го класу свято проводиться англійською мовою (крім пояснення ігор), у 1-му та 2-му класах потрібен intenpreter - перекладач.

Коли всі гості зібралися, ведучі та Королева Осінь розпочинають свято.

Усі ведучі: Good afternoon to everybody !

Ведучий 1: We are happy to see you here!

Ведучий 2: Welcome to our holiday. We have a guest on our holiday (показує на осінь). Children, do you know who she is? She is...

Вересень: I am September, the youngest brother. Children like me. I bring them

flowers, green leaves, apples, mushrooms and many warm days.

Листопад: I am the oldest brother. November is my name. I bring much cold and rain. Осінь (до Жовтня): Why don't be shy.

Жовтень: I am October, your second son. I like fed, yellow, and brown leaves. I bring a lot of them to kids. All children like me. Why do you think so? (Пауза) I bring them a holiday - Halloween.

Усі ведучі та місяці: Welcome, welcome, Halloween!

(Усі присутні виконують пісню "Halloween" на мелодію "Jingle :

Halloween, Halloween has come to us again.

We shall have some "trick or treat"

And play funny games.

Welcome, welcome Halloween,

You are with us again.

We'll have a lot of fun today

We'll sing, well dance, we'll play/ 

Ведучий 1: How did Halloween begin? Many years ago, in Ireland, New Year's Day was on the Ist of November. It was the day of worship of All Saints - All Saints Day or All Hallow's Day. The 3 f of October, the last day of the year, the day before the holiday, was known as All Hallow's Eve or Halloween. Now the 31st of October is not the holiday loved and celebrated by children in English - speaking countries. (Запитання до залу: What do children do on that day?)

Ведучий 2: Halloween has many traditions. In the evening, on the 31st of October, children go from house to house, tricking and treating for candies. Now we'll show it to you.

Сценка 1. До будинку, на вікні якого "Jack-o-Lantern", підходить група дітей, одягнутих в костюми і маски. Вони стукають у "вікно" і кричать: "Trick or treat"(3 рази). Виходить господиня, кидає їм в кошик солодощі. Діти дякують "Thankyou". Господиня намагається за маскою впізнати дітей, які були в неї: "Are you V., М., or В...?" Діти дякують ще раз і біжать до наступного будинку: "Thank you ever so much. We are in a hurry to trick and treat for many candies. Good-bye."

Учень (із залу): Why is there a pumpkin in the window and pumpkins on tables with strange holes in them, like faces? My granny says that a Ukrainian girl gires a pumpkin to the boy if she doesn't want to marry him. Are these pumpkins for that?

Ведучий 1: Oh, no. the pumpkin, the black and yellow cats, and witches in the windows are the symbols of Halloween. A pumpkin with a carved face on it is "Jack-o-Lantern. "

Сценка 2. Заходить старий із сивою бородою, на голові - чорний циліндр, на плечах - чорний плащ, у руках "Jack-o-Lantern ", яким він освітлює свій шлях.

- Hallo, dear boys and girls! Don't be afraid of me. My name is Jack. I lived many years ago. I was not a good man during my life. And God punished me. God didn't allow me into heaven because I was very stingy. So, my soul has to wander around the earth and carry a lantern to find my way in the dark.

So children, be good, and kind now and when you grow up. (Гість виходить)

Ведучий 1: And there is one more thing that children like to do at home that night.

Ведучий 2: They like to tell one another poems that will send shivers down their spine. Here is one of such poems "In the dark, dark wood..."

Шестеро учнів розказують по одному рядку вірша, демонструючи те, про що в ньому говориться.

Учень 1: In the dark, dark wood.

    There was a dark, dark house.

Учень 2: And in that dark, dark house

    There was a dark, dark room.

Учень З: And in that dark, dark room.

    There was a dark, dark cupboard.

Учень 4: And in that dark, dark cupboard

    There was a dark, dark shelf

Учень 5: And on that dark, dark shelf

    There was a dark, dark box.

Учень 6: And in that dark, dark box

              There was a ghost

  Ведучий 2: (до залу): Has this poem frightened you? Surely not. You are brave children.

Ведучий 1: Now we'll come to the most interesting moment of our party-dances and games. As you see all children are dressed. As you see all children are dressed in costumes and have different masks on of their favorite characters, heroes, and animals. Now we'll have the parade of costumes.

Танок (вальс)

One, two, three - on the tip toes,

One, two, three - on the tip toes.

One, two, three - turn around,

Clap, clap, clap - step aside.

(Ведучі оцінюють костюми учнів і вручають їм призи) 

Ведучий 2: Children of all ages like to play games. There are special games for Halloween parties. Do you want to play them? O'kay, let's start.

Гра 1. "Bobbing for Apples"

У зал вноситься дві миски з водою, у яких плавають невеликі за розміром яблука. По одному учаснику з кожної команди підбігають до миски і намагаються спіймати яблуко ротом (руками не молена). Перемагає та команда, учасники якої впораються із завданням швидше і спіймали більше яблук.

Гра 2. "Pin-the-Tail-on the Donkey"

Гра "прикріпити ослику хвостик." Учасники двох команд (по 3-4 чоловіки в команді) по черзі (із зав'язаними очима) прикріплюють "ослику"хвостик. Виграє та команда, яка зробить це точніше.

Гра З. "Musical Chairs"

У грі беруть участь до 10 учнів. На сцені розставлено 9 стільців. Доки грас музика, діти бігають, стрибають, танцюють. Музика стихає, і - кожен учень повинен сісти на стілець. Той, кому не вистачило стільця, вибуває з гри. Один стілець забирається, і знову лунає музика. Із двох виграє той, хто перший встигне сісти на стілець.

Гра 4. "Ducky duck, goose"

Кількість учасників необмежена. Діти стають в коло. "Гусак"у швидкому темпі оббігає коло, торкаючись кожного учасника гри і каже: "Duck, duck, duck'" Як тільки він сказав "Goose!", новий "гусак" тікає від нього по колу, а старий "гусак" доганяє його. Хто перший стане на вільне місце, той стає "качкою ", а невдаха - "гусаком."

Гра 5. "Ghostly Groans"

Гра "Стогін привидів." Кількість учасників необмежена. Один учасник гри -"a ghost hunter. "Якщо він із зав'язаними очима спіймає одного з "привидів", тоді міняються місцями. "Привид" кричить: "A ghost hunter!"

Ведучі: Dear children, students and guests, we hope you had a good time during our party and enjoyed it greatly. But everything must come to its end and our party, too.

Now we'll join hands and sing a song about friendship.

(звучить пісня "The more we get together")

The more get together,

The more get together,

The more get together,

The happier we'll be.

Tor my friends are your friends,

And your friends are my friends.

The more we get together

The happier we'll be.

 

Відкритий урок 

"The ABC Holiday" (1 FORM).

Тема уроку: The ABC Holiday.

Мета уроку: зробити підсумок вивченого матеріалу у вигляді подорожі.

Обладнання: карта, кросворди, малюнки, букви алфавіту.

 Тип уроку: нестандартний.

Хід уроку:

Preparation for the journey.

1.    Т. Iт glad to see you, my dear friends.

   We have the ABC Holiday.

       We have already learnt all the letters of the English ABC. And these letters asked us to visit them. As you know, they

     live in the country, which is called "Letters/and" ("Буквагорія").

    But it isn 't easy to get there. We must get over some difficulties.

    Are you ready to start our journey? A. Yes, we are.

2.    First of all we must preparate for the journey.

Спершу ми потренуємо свої язички.

Mr. Tongue бігав і стомився

(и, и, gud).

     А тепер прокинувся

(о:,о:, то:піп)

     Вирішив прибрати в кімнаті і запросити гостей.

    Mr. Tongue вибиває диван

(d, d, daun)

   Лунає дзвінок

(rin, rin, rin, rinin).

Прийшли гості, погостювали і пішли. Mr. Tongue втомився, гасить свічку

(w, w, win).

Т. I think your tongues are ready for the journey.

 А зараз ми перевіримо стан свого здоров я і пройдемо медичний огляд.

Who wants to become a doctor?

Lena is a doctor.

Listen her commands.

 

Doctor: Sleep! Go! Jump! Run! Swim! Fly! Slimb! Do the morning exercises!

(Діти виконують вправи, називаючи їх англійською мовою. Вірш "Hands up!")

Н:     Hands up, hands down,

Hands on hips, sit down.

Hands to the sides,

Bend left, bend right.

Standstill!

Hands on hips.

One, two, three - hop,

One, two, three - stop.

Т. У нас дуже суворий лікар.

Заспівайте йому пісню про те, як ви вранці йдете до школи.

(Діти співають пісню, при цьому виконують рухи, про які йдеться у пісні)

This is І he way we go to school.

This is the way we wash our hands,

Wash our hands, wash our hands.

This is the way we wash our hands

Every day in the morning.

This is the way we clean our teeth,

Clean our teeth, clean our teeth.

This is the way we clean our teeth

Every day in the morning.

 

This is the way we comb our hair...

 

This is the way we eat our bread...

 

This is the way we drink our milk...

 

This is the way we go to school...

4. T: Ось наш корабель, давайте займемо свої місця і вирушимо в дорогу.

Щоб не збитися з курсу, скористаємося картою.

Але спочатку давайте повторимо всі букви алфавіту.

 (Діти співають пісню)

 

Let's sing the a, b, с

Sing the letters, thing with me.

 A, b, c, d,

e,f,g,

h,I,j,k,

l, m, n, o, p,

 of, r, s,

 t, u,v,

 w, x,y, andz.

Let's sing the a, b, с

Sing the letters, sing with me.

Початок подорожі.

T: Little Kate is only three

    She must learn the ABC's.

    Little Kate, say to me,

   What's the letter before B?

H: A!

T: Who can say something about the letter A?

P1: A is for apples and apple-trees.

P2: "Yellow apples, brown and red apples are good for my teeth ", say little Fred.

T: Thank you. What's the letter before C?

H:B!

P1: В is for books and for bookcase.

P2:    We are good friends,

My books and I,

         We have such fun, my books and I.

T: Thanks. What's the letter before D?

 H:C!

P1: С is for cat. My cat is grey.

P2: Ann's cat is black,

      Jan's cat is grey.

     They often drink milk

     And wash every day.

 T: Thank you. What's the letter before E?

H:D!

P1: D is for dog and Daddy.

P2: Bill's dog is big,

      Tom's dog is small,

      But our little Jack

     Has no dog at all.

T: What's the letter before F?

Н: Е!

P1: E is for eight and for eleven.

P2: I can read, I can write,

      I can speak English, too.

     I love learning English!

     And what about you?

T: What's the letter before G?

H: F!

P1: F is for flowers.

P2: Flowers here, Flowers there,

      Flowers are growing everywhere.

 T: What's the letter before H?

H:G!

P1: G is for girl and also garden.

P2:  I am a little girl,

       Yes, that's me,

     And my hair is black

     As you can see.

T: What's the letter before I ?

H: H!

P1: H is for hands.

P2: Father, mother,

      Sister, brother,

     Hand in hand

    With one another!

T: What's the letter before J?

H:I!

P1: I is for I

P2: I like coffee,

      I like tea,

      I like apples on that tree.

T: What's the letter before K?

 H:J!

P1: J is for jam.

P2: Jam is good to eat

      For Jim and for Pete.

T: What's the letter before S?

H:K!

P1: К is for kite.

P2: I have a kite,

      My kite is white,

      My kite is in the sky.

T: What's the letter before M?

 H: L!

P1: L is for letters.

P2: Letters, letters,

       Every day letters:

       A  letter for Daddy,

      A letter for Mummy,

      A letter for Nelly,

     A letter for me,

    But no letters at all

    For our little Paul.

T: What's the letter before N?

H:M!

P1: M is for May and for Mother's Day.

(Діти співають піано "My dear, dear Mummy".)

Cl: My dear, dear Mummy

      Let me kiss your face.

I want you be happy

Today and always

Be happy, he happy

Today and always.

T: Thank you, children.

What's the letter before O?

Cl: N!

P1: N is for nine.

P2: I see nine apples on the apple tree,

      Six of them fell and now they are three.

T: What's the letter before P?

Cl: O!

P1: О is for one.

P2: One, one, one, little dogs run,

       Two, two, two, cats see you,

      Three, three, three, birds in a tree,

      Four, four, four, rats on a floor.

 T: What's the letter before Q?

Cl: P!

P1: P is for pencils.

P2: I have many pencils: red, green and blue,

      I`ll draw a nice picture

      And give it to you.

T: What's the letter before R?

Cl: Q!

P1: Q is for questions.

P2: How do you do, my dear cousin Sue?

P3: Very well, thank you,

       And how are you?

T: What's the letters before S?

Cl: R!

P1: R is for red and for green.

P2: My dress is green, green, green,

        So is the three-one, two, three!

T: What's the letter before T?

Cl: S!

 P1: S is for street and sleep.

     (Діти співають пісню "Are you sleeping?")

Cl: Are you sleeping, are you sleeping,

      Brother John, Brother John?

     Morning bells are ringing

       (twice)

      Ding - ding - dong.

T: What's the letter before U?  

Cl:  Т!

P1:  T is for "tick" and for "tock".

P2: "Tick-tock" says the clock.

T: What the letter before V?

Cl: U!

P1: U is for under.

P2: Little children, come to me,

      Let us play under the tree!

T: What's the letter before W?

Cl: V!

P1: V is in five and also in seven,

P2: It is in twelve and eleven.

T: What's the letter before X?

 

Cl: W!

P1: W is for "Where?"

    "When?",  "Who?",  and  "What?"

P2: Who is the garden and who is not?

T: What's the letter before Y?

Cl: X!

P: X is in six. Let's count up to six!

Cl: 1, 2, 3, 4, 5, 6!

T:  What's the letter before Z?

Cl: Y!

P1: Y is for a yard where children play.

P2: They play in the yard every day.

T: What's the letter after Y?

Cl: Z!

P1: Z is for zoo.

P2:1 like to go to the zoo.

      And you?

T: Отже, ми повторили всі букви.

    А по курсу в нас - Затока загадок

І ми повинні відгадати кілька з них.

1.I have a face,                    My hands are black

   І have a little hand.           I have no feet.

  I have a big hand.             I can run.

 My face is white.               What am I?

(A clock)

2. It is red and sweet,

   And it is good to eat.

(Apple).

3.  This is a house

     With one window in it,

     Showing films

     Nearly every minute

(TY-set)

4.   I don't know the ABC,

     But I`m writing,

    As you can see

(A pen).

 

 2. T: 3 права по курсу - Острів, на якому знову перевіряють знання алфавіту. Добре знаючи

Alphabet, ми намалюємо собі помічника у дорогу.

 (Діти з'єднують букви на малюнку, на якому з являється папуга Echo.)

3.  Т: Дальше в нас - Затока читання.

Вивчаючи букви, ми вчились читати, Ваше завдання добрати до малюнка слово і вписати його у речення.

(Діти виконують завдання)

 Rabbit         Cat         Cat

Dress           Flag        Frog

Frog            Hen        Hen

 

Rat                Cat         Ann

Dress            Hen        Dog

Rabbit           Flag        Pig

 

Rat                Hen        Lion

Dress            Flag        Frog

Rabbit          Apple      Cat

 

4.  T: І попадаємо ми у Бухту кросвордів.

Потрібно розгадати кросворди і записати попарно.

(Діти виконують завдання записуючи:)

 A fox and a box.

A hen and a leg

A pen and a bed

 A nut and a puppy.

 

5. T: Послідня наша перешкода це - Земля цікавих історій.     

 (Аудіювання тексту "A little Mouse and a little cat).

Listen this story and say:

Why the little mouse cannot come to the kitchen?

(Обговорення тексту на основі малюнків).

 

Закінчення.

Т: Ми вже біля берега нашої країни.

    Привітаємо її!

(Діти співають пісню "Hello! Hello!"

Cl: Hello! Hello! What's your name?

     What's your name? What's your name?

     Hello hello. What '$ your name?

     I'm Lettersland.


      Hello, hello! How are you?

     How are you? How are you?

     I'm fine, thank you.

T: Нас раді бачити у цій країні.

    Незабаром ми будемо знати дуже багато цікавого.

    Але English Alphabet не забуваймо!

   Він ще не раз стане нам у пригоді.

   І заспіваймо пісню друзів.

   (Діти співають "Clap, clap your hands")

1.    Clap, clap, clap your hands,

Clap your hand together. (twice)

2.    Stamp, stamp, stamp у our feet... 

3.    Spin, spin, spin around... 

4.    Wash, wash, wash your face...

5.    Sing, sing, sing a song...

6.    Shine, shine, shine your shoes...

7.    March, march, march to bed...

T: Ось і закінчилась наша подорож.

Але не будемо сумувати, адже в англійській мові є ще дуже багато цікавого.

І ми ще обов'язково вирушимо в нову подорож.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар